Zondag 16 april 2023 - Le Someil: Lazy Sunday.

16 april 2023 - Le Somail, Frankrijk

Gedurende de nacht blijft het stevig waaien. Wanneer we uit bed gaan waait het nog steeds. We kijken over het Canal du Midi. Tussen de camper en het kanaal loopt de weg. Mensen lopen en fietsen dik ingepakt voor ons langs. Dikke jassen, mutsen en dassen alsof ze naar de noordpool gaan. Ik ga even naar buiten toe om wat spulletjes achter uit de camper te halen. Oké, het is is niet warm maar zoveel kleren zijn ook niet nodig.
Ik besteed de morgen om mijn administratie bij te werken. Kaarten van Spanje opruimen, kaarten van Frankrijk opzoeken. Ik maak backup’s van de camera’s en beantwoord wat mail. Even lekker de klusjes afwerken die afgelopen weken zijn blijven liggen.
‘S-middags lopen we even naar de reusachtige boekhandel in het dorpje. Indrukwekkend om te zien. Het is er gezellig druk. De meeste boeken zijn in de Franse taal maar Mary weet toch een Engelstalig boek te vinden wat haar interesseert. We lopen een rondje door het kleine dorpje. Er is een kleine supermarkt op een boot. En er zijn heel veel terrasjes. Vorige keer was ik hier in de zomer en zaten ze allemaal vol. Nu is het voorseizoen en veel wind en zijn ze leeg. Toch zijn er al wel veel toeristen. Je kan hier woonboten huren om mee te varen. Op dit moment liggen ze allemaal aan de kade.
We lopen terug naar de camper en drinken een Spaans wijntje. En maken er verder een rustige zondag van.

1. Martin:
    17 april 2023