Zondag 19 februari 2023 - Benilloba: Ontbijten en het dorp en veel zon!

19 februari 2023 - Benilloba, Spanje

Om 8:00 uur loopt de wekker af op mijn telefoon. We blijven nog even in bed liggen. Dan zetten we koffie en kleden ons aan. De hemel is blauw en de zon staat al boven de bergen. Het zonnepaneel stuurt de Ampères al volop de woonaccu in.
Rond negen uur trekken we onze jassen en schoenen aan en wachten op Isabelle en Bart. Even later komt ook Christiaan. We staan hier met twee campers en hij leeft in de 2e camper.
Vanmorgen gaan we met ons vijven ontbijten in het dorp. We gaan met de auto van Isabelle en Bart. En met de auto is het maar een paar minuutjes.
We gaan naar Bar El Casino. De plek waar we afgelopen vrijdag op het terras hebben gezeten. Het is een typisch Spaans dorps restaurant. Van buiten lijkt het klein en gesloten maar binnen is het groot en vol. De inrichting lijkt de afgelopen tientallen jaren onveranderd te zijn. Er komen heel veel mensen uit het dorp om te ontbijten. De bediening wordt door 2 dames gedaan. Zonder stress. Dat lijken ze hier niet te kennen.
We eten een eenvoudig ontbijt. Een getoast broodje met olijfolie, omelet en een gebakken worstje. Samen met een kop koffie.
Na ons ontbijt lopen we naar een ander restaurant om nog een kop koffie te drinken. Christiaan gaat niet mee en wil terug naar huis wandelen. Dit restaurant ziet er van buiten wat nieuwer uit. En ook hier zit het behoorlijk vol. Het lijkt erop dat in dit dorp niemand thuis ontbijt. We drinken een lekkere Americano en die wordt geserveerd met olijven, uitjes en nootjes. Dan gaan we snel terug met ons vieren want ze verwachten een derde camper.
Ik ga wat oefenen met de drone en de opgenomen beelden op de harde schijf zetten. Het is prachtig weer en voor het eerst op deze reis zetten we onze campingstoelen buiten en genieten van de zon. Op de picknickplaats onder ons komen veel Spaanse gezinnen met kinderen om van hun vrije dag te genieten. Er wordt een barbecue aangestoken en de kinderen zijn aan het voetballen. Ik zit zonder T-shirt in de zon op deze dag waarop in het verleden een Elfstedentocht georganiseerd werd.
We blijven in de zon zitten totdat het fris begint te worden. Ondertussen maak ik een kort reisverslag van de vorige dag.
Nadat we naar binnen zijn gegaan maken we ons avondeten. Gebakken aardappels met varkenslapjes en een Californië salade.
Hierna nog een drankje en daarna op tijd naar bed. Een heerlijke zomerdag.