Zondag 13 juni 2021 – Fietstocht naar Ochtrup.

13 juni 2021 - Losser, Nederland

Wanneer ik vanmorgen rond 8:00 uit bed ga zie ik een blauwe lucht zonder een enkel wolkje. Binnen is het 15 graden dus het is vannacht best afgekoeld.
Nadat ik koffie heb gedronken en mijn reisverslag heb gemaakt komt mijn buurman Marcello aangefietst. We staan een poos te praten. Hij woont op Corsica. Hij heeft een bedrijfje die campers bouwt en elektriciteit aanlegt. Gezellige man, leuk om mee te praten.
Vandaag wil ik weer fietsen door Duitsland. Ik verwacht hier minder fietsers dan in Nederland. Eerst bezoek ik klooster Bardel. De grote kloosterkerk is open en ik ben de enige aanwezige. Ik maak wat foto’s.
Daarna fiets is door het ‘Gildehauser Venn’, een prachtig natuurgebied. Hier loopt en fietsroute langs en dat is te merken aan het grote aantal fietsers hier. Snel ga ik weer van de fietsroute af en is het weer stil op de smalle weggetjes. Via bossen en weiden en een passage over de A31 kom ik in Ochtrup. Op een bankje bij de kerk eet ik een broodje en drink ik een blikje radler uit mijn nieuwe koeltasje. Dat werkt dus prima. Het centrum van Ochtrup is uitgestorven deze zondagmiddag. Alleen op het terras van de konditorei en de ijssalon zitten wat mensen.
Via rustige boerenweggetjes kom ik bij de ‘Dreiländer See’. Op de camperplek staan meer dan 100 campers. De stranden en terrassen zijn bomvol. Snel fiets ik door en rij Nederland weer binnen.
Terug bij de camper zet ik mijn stoel en tafeltje weer buiten en geniet van het prachtige weer. Marcello komt nog een praatje maken.
Wanneer de zon al lang achter de huizen verdwenen is ga ik pas weer naar binnen toe. Ik kijk terug op weer een geweldige dag.