Zondag 1 mei 2022 – Thale.

1 mei 2022 - Thale, Duitsland

Wanneer we vanmorgen rond negen uur wakker worden is de zon nog verborgen. We zetten koffie en beginnen de zondag op een ontspannen manier. Tegen de middag bakken we broodjes en maken een luxe zondag brunch. Na het afwassen pakken we onze rugzakken en lopen via de ‘korte’ route de berg af naar Thale. Dat is toch nog wel een uurtje lopen en ook het afdalen is goed in de benen te voelen! Ondertussen is het al wel aardig zonnig geworden.
In Thale is het vandaag feest. Het weekend met Walpurchistnacht en de 1 mei viering heeft gezorgd voor feest in de stad. Er is een rommelmarkt, een uitgebreide toeristische markt, kermis en op diverse plaatsen is er livemuziek. Op de rommelmarkt komen we een groep duivels tegen. Ook is er een demonstratie van kettingzagen. Veelal worden er duivels en heksen gemaakt.
Op de toeristische markt zetten we ons neer op een terras bij een biertent. De sfeer wordt opgeluisterd door oude Duitse schlagers.
We wandelen terug naar de stoeltjeslift en gaan daarmee terug naar de camper. We hebben geen zin om nog 2 uur te klimmen.
Terug in de camper maken we ons avondeten. Huzarensalade en Zweedse gehaktballetjes met satésaus. In de avond vullen we dat nog aan met olijven en kaasblokjes.
We lezen nog wat en gaan al rond tien uur naar bed. Dat gebeurt niet zo vaak.