Donderdag 27 Mei 2021 – Van Aadorp naar Schoonheten.

27 mei 2021 - Havezate Schoonheten, Nederland

De weerberichten voorspellen minder regen, meer zon en hogere temperaturen. Ik ben 10 dagen thuis geweest, de schutting is gerepareerd en de tuin ligt er weer netjes bij. Al met al redenen genoeg om weer met de camper weg te gaan.
’s-Morgens heb ik eerst nog een massage cliënt. Daarna gaan de handdoeken de wasmachine in. Terwijl de was draait spuit ik mijn buxushaag nog even in met gif. Deze week in de voortuin de eerste buxus rupsen gezien. In de achtertuin nog niet maar die spuit ik dan ook maar alvast in.
Als voorbereiding van mijn reis pak ik de inhoud van de koelkast in huis over in de koelkast van de camper. De rest van voorbereiding was al klaar.
Nadat de was opgehangen is ben ik klaar voor vertrek. Het is dan rond 14:00 uur.
Ik wil een paar dagen naar de camperplek van de familie Berepas in Schoonheten. Ik ben daar vorig voorjaar ook geweest en vind het een prachtige plek. Rustig gelegen en een prima startpunt voor wandel- en fietstochten.
Ik kies voor de mooiste plek. Die was vorige keer bezet en nu gelukkig nog vrij. Nu zullen jullie denken, de mooiste plek, dat is toch een mening? Dat klopt, want er zijn altijd 2 meningen. De juiste en die van een ander. Ja, zo simpel is dat. Vanuit de cabine heb ik een prachtig uitzicht naar alle kanten. Midden tussen de grasvelden. De ene kant een hele mooie bosrand en aan de andere kant de Sallandse heuvelrug. Schitterend!
Ik trakteer mezelf op een fles Achels Bruin Extra. Een fles van 0,75 liter. Onder het motto “Geniet maar drink met mate”. Ja, en ik hou van grote maten.
Een mooi beging van mijn nieuwe reis. Ondertussen tikt de regen op de camper. Maar dat gaat morgen anders worden.