Vrijdag 23 juni 2023 – Koh Kut: Verjaardag aan het strand.

23 juni 2023 - Ko Kut, Thailand

Vanmorgen ben ik een jaar ouder wakker geworden. Geen slingers, geen taart maar wel een prachtig cadeau om samen op deze plek te mogen zijn.
Ook vanmorgen ontbijten we weer in het restaurant van de homestay. Naast brood en fruit zijn er vanmorgen gebakken glasnoedels. Fijn gekruid met garnalen, ei en groentes. We vinden het erg lekker.
We zitten een poos op ons terras voor de bungalow. Ik schrijf een reisverhaal en beantwoord de felicitatiemails.
Wat later gaat de wind liggen en wordt het loeiheet op ons terras. We lopen naar zee en dat blijkt een goede zet. Aan zee is het heerlijk koel. We gaan op een terras onder de palmbomen zitten en Mary zoekt de afwezige eigenaresse op. Tja, het gaat er hier ontspannen aan toe. Ze verkopen hier verschillende cocktails maar helaas hebben ze geen “Sex on the beach”. We nemen een biertje en zullen de cocktail zelf moeten maken. Gelukkig kennen we het recept ;-)
We blijven de rest van de middag op strand en genieten van zee, strand en de natuur. Heerlijk in de schaduw, alleen een koel briesje over ons heen en af en toe even afkoelen in de zee.
Aan het eind van de middag lopen we terug naar de bungalow, gaan douchen en smeren ons in met muggenolie. Wat later gaan we eten. Terug bij de bungalow zitten we nog een poosje buiten terwijl we de bungalow zoveel mogelijk door laten waaien.
Als we later gaan slapen kijken we terug op een heerlijke dag. En dat ik weer een jaar ouder ben geworden stemt mij alleen maar gelukkig.