Donderdag 22 juni 2023 – Koh Kut: Naar de Khlong Yai Kee Waterfall.

22 juni 2023 - Ko Kut, Thailand

We worden rond acht uur wakker en constateren dat we geen nieuwe muggensteken hebben gekregen vannacht. De tip om voor het slapen nog even in te smeren en de ramen goed dicht te houden heeft gewerkt.
We lopen naar het restaurant voor het ontbijt. Vandaag is er nasi bij. Best lekker als ontbijt!
We zitten heerlijk op ons terras. Om ons heen het geluid en de aanblik van het oerwoud. Ik monteer wat filmpjes en schrijf het reisverhaal. En we doen nog een Spaanse les.
Na de middag vragen we of we een scooter mee mogen nemen. Want we moeten naar de ATM om geld te halen. Omdat alles hier cash gaat moeten we regelmatig geld ophalen. We nemen een luxe scooter mee. Draadloos contactslot en autostop. Zodra je stopt gaat de motor uit en zodra je weer gas geeft start de motor weer. Luxe hoor!
We vinden al snel een ATM en tappen geld. Later zien we nog meerdere ATM’s. Toen ik hier vijf jaar geleden was was er nog geen enkele ATM. Toen kon je alleen wisselen.
We zien een bordje met ‘Khlong Yai Kee Waterfall’ en rijden daarnaartoe. Weer komen we op een heerlijke plek in de natuur. Vooral omdat er nauwelijks anderen zijn in dit seizoen is het extra genieten hier.
We rijden nog een eindje verder en steken een houten brug over. Een eindje verder lijkt de beschaving op te houden en rijden we terug. We kijken nog even bij het resort waar ik vijf jaar geleden was. Het strand café waar ik toen naar toe ging is vervangen door een luxe hotel. Ja, soms is vooruitgang niet mooi.
Terug bij onze bungalow gaan we aan het water zitten. Later eten we in het restaurant. Nog later zoeken we ons bed weer op. Het eilandleven bevalt ons prima!