Zondag 25 juni 2023 – Koh Kut.

25 juni 2023 - Ko Kut, Thailand

Weer een ontspannen dag op het mooie tropische eiland. Wanneer we ’s-morgens wakker worden breekt een tropische bui los. Heftig onweer en regen alsof het uit honderden tuinslangen tegelijk komt. Het personeel van de homestay heeft bij iedere bungalow een paraplu gebracht. Zo lief!
We lopen onder de paraplu naar het restaurant om te ontbijten. Wanneer we wat later teruglopen is het al bijna droog. Het meertje bij de bungalow is in een woeste rivier veranderd. Het is met de zee verbonden en doet normaal mee met de getijden van de zee. Nu stroomt het water uit de bergen er doorheen.
’s-Middags gaan we op een terras aan zee zitten om wat te drinken. We spreken de dame die gisteren zeedieren aan het vangen was terwijl we op het strand lagen. Ze had twee kilo krabben gevangen en toont ons de foto’s van het gerecht wat ze ervan gemaakt heeft.
Wanneer de temperatuur weer wat gezakt is lopen we terug naar ons restaurant om wat te eten en later terug naar onze bungalow. Het is prima uit te houden hier!