Maandag 26 juni 2023 – Koh Kut.

26 juni 2023 - Ko Kut, Thailand

Wakker worden, ontbijten en rustig genieten voor onze bungalow. Ook vandaag volgen we ons vaste patroon.
Het is heerlijk rustig op de plek waar we zijn. Heel ver van de boze buitenwereld. Onze buurvrouw vertrekt vanmorgen. Nu zijn nog maar 2 van de 5 huisjes bezet. Het is duidelijk het einde van het seizoen nu. Naast de vijf bungalows heeft de homestay ook nog een winkel en een restaurant. Een aantal gezinnen runt en bewoont het geheel. In de andere hoek is men bezig om 3 nieuwe huisjes te bouwen. Alle familieleden werken hard en dragen hun deel bij. In de tuin, het restaurant, bij het schoonhouden van alles en met de bouw van de nieuwe huisjes. Alles ziet er keurig uit!
’s-Middags zitten we een poos onder een afdak aan de kreek tegenover de bungalow. Af en toe springt een visje uit het zilte water. Soms valt een kokosnoot met een harde plof in de tuin.
Wanneer we terugkomen van het avondeten zit er een dikke kikker voor onze bungalow. Ik wil het dier kussen maar Mary waarschuwt mij dat die dan misschien wel in een belastingambtenaar verandert. Tja, daar heeft ze wel een punt. De kikker doet me aan iemand denken. Grote bek, veel lawaai en weinig zinvolle uitspraken.
We zitten nog een hele poos in het donker onder de veranda en luisteren naar alle geluiden die uit de jungle naar ons toekomen. Kikkers, gekko’s en vogels. Als we later in bed liggen horen we de geluiden nog steeds. Rut, rut, rut, rutte……