Zondag 28 mei 2023 - Van Aadorp naar Schiphol.

28 mei 2023 - Schiphol, Nederland

Ja! We gaan weer op reis! Deze keer zonder onze camper. We gaan backpacken in Thailand en misschien naar aangrenzende landen zoals Myanmar, Laos en Cambodja. En net zoals met de camper volgen we geen geplande route maar gaan we gewoon naar die plaatsen waar we op dat moment zin in hebben.
Morgenvroeg moeten we op tijd op Schiphol zijn en daarom blijven we vandaag overnachten bij Schiphol. Want op 2e pinksterdag kunnen we daar niet op tijd zijn.
Tegen drie uur ’s-middags komen onze dochter Lia en kleindochter Jule bij ons om ons naar het station in Almelo te brengen. Nou, Jule is de verlegenheid van een weekje geleden helemaal kwijt. Leuk om te zien.
We zijn ruim op tijd bij het station. Op deze eerste pinksterdag is het niet druk. Keurig op tijd komen we op Schiphol aan. Bij AH kopen we wat chips een nootjes voor de avond. Dan zoeken we de shuttlebus die ons naar het Bastion Hotel Schiphol brengt. We melden ons bij de receptie en het blijkt het verkeerde Bastion Hotel Schiphol te zijn. Er blijken er drie te zijn. Slordig dat de chauffeur van de shuttlebus ons dat niet gezegd heeft! We gaan weer terug naar de shuttlebus. De bestuurder van de bus zegt dat er te weinig personeel is om ons naar het juiste hotel te brengen. We moeten maar een taxi bestellen op onze eigen kosten. Nou, ik dacht het niet! We lopen terug naar de receptie en de man regelt een taxi op kosten van het hotel. Twintig minuten later zijn we op de juiste locatie. We drinken een biertje (uit de rugzak) en nemen wat nootjes.
Later in de avond moet een fles wijn die we hebben meegenomen eraan geloven. Het begin van een nieuw avontuur!