Dinsdag 5 september 2023 - Rodemack.

5 september 2023 - Rodemack, Frankrijk

Al voor acht uur zijn we vanmorgen wakker. We blijven nog eventjes genieten van het zonnetje dat door het dakluik al naar binnen schijnt. Dan gaan we uit bed en doen onze vaste ochtend routines. Wanneer we hier mee klaar zijn loop ik even naar de bakker om verse croissantjes en een stokbroodje te kopen. De winkel van de bakker lijkt op een oud stationsgebouw. Toch maar eens zoeken of ik hier meer over kan vinden.
Terug bij de camper gaat de luifel weer in de uiterste stand en hangen we het zonnedoek ervoor. Zo creëren we een mooi terras voor vandaag. En dat is de plek waar we de hele dag zullen blijven.
Mary is al een tijdje bezig om een klein ziekenhuisje op te zetten in het dorp in Oeganda waar ze is geboren. Ze heeft daarvoor al een gebouw laten bouwen en is nu bezig om dat verder in te richten. De afgelopen jaren heeft ze veel gewerkt en bijgeklust om dat alles financieel mogelijk te maken.
Ik wil haar hiermee helpen door voor dit ziekenhuis een website te bouwen. En daar besteedt ik een aantal uurtjes aan. Ik heb al meer websites gebouwd maar ondertussen zijn de tools weer verbeterd en moet ik me toch weer wat inlezen. Zo ben ik lekker bezig. Mocht je nieuwsgierig zijn, een testversie is hier te zien.
Als lunch genieten we van de croissantjes. Vers van de bakker zijn ze toch wel extra lekker!
‘S-middags zitten we wat te lezen. Mary bedenkt inhoud voor de website en ik zet het on-line. En zoals dat in Frankrijk haast verplicht is drinken we daar een glaasje wijn bij. Maar niet verder vertellen hoor, het is Spaanse wijn die we in Xalon gekocht hebben.
Ook vandaag gaat de barbecue weer aan. Naast vlees staan er vandaag ook gepelde garnalen op het menu! En natuurlijk vers stokbrood, salades en groentes. Het is weer smullen!
We blijven op ons terrasje zitten tot de zon helemaal verdwenen is. Dan zitten we nog een poosje binnen, drinken een slaapmutsje, poetsen de tanden en gaan naar bed. Ons leven als God in Frankrijk is best vol te houden.