Maandag 4 september 2023 - Rodemack: Drielanden tocht.

4 september 2023 - Rodemack, Frankrijk

We worden wakker onder een strak blauwe hemel terwijl de zon over ons bed schijnt. Een poosje later zitten we achter onze eerste kop koffie. Via Google maps zie ik dat de plaatselijke bakker vandaag gesloten is. Iets wat we vaak zien op maandagmorgen in Frankrijk.
Ik maak het reisverslag en Mary onze fruitsalades. En natuurlijke doen we een Spaanse les. Een vast component van onze ochtendroutine.
Vandaag willen we boodschappen doen. Het is fantastisch weer en dat maakt het aantrekkelijk om te gaan barbecueën. Ik kijk op de Lidl app om de dichtstbijzijnde vestiging te zoeken. De vestiging in Duitsland ligt op bijna dezelfde afstand als de vestiging in Frankrijk. Omdat de prijzen in Duitsland veel lager zijn dan in Frankrijk kiezen we voor de vestiging in Perl, Duitsland.
We laten ons door de stem van ons navigatiesysteem daar naar toe brengen. We komen terecht in het Franse Moezeldal. Een heel mooi gebied met burchten en kastelen. Perl ligt net over de grens tussen Frankrijk en Duitsland. Op de parkeerplaats van de Lidl zien we vooral auto’s met Franse en Luxemburgse kentekens. Duitsland is dus duidelijk het goedkoopste van deze drie landen!
We doen onze boodschappen en stellen dan Rodemack in op het navigatiesysteem. We steken de brug over de Moezel over, rijden een tunnel door en zijn dan in Luxemburg. Een klein half uurtje later zijn we terug op onze camperplek in Rodemack. We zetten de camper neer, draaien de luifel uit en zetten de tuinstoelen buiten. Het is een zomerse dag waar we volop van genieten. Ik maak een filmpje van de camperplek. Die is te zien bij het tabblad ‘Video’s’ of door hier te klikken.
Aan het eind van de middag steken we de barbecue aan en genieten we van cevapcici, eendenborst en schouderkarbonade. Met salade’s, groente en sausjes. Heerlijk, dit is echt vakantie zo!
We blijven buiten zitten tot nadat de zon achter de bosrand is verdwenen. Daarna zitten we nog een poosje binnen voordat we naar bed gaan. Ja, vandaag was het echt weer leven als God in Frankrijk.