Vrijdag 11 Juni 2021 – Fietstocht vanuit Losser naar Denekamp

11 juni 2021 - Losser, Nederland

Ik sta met de camper in de schaduw van een grote eikenboom. Het is koel en donker in de camper. Wanneer ik wakker word zie ik al 8:27 uur op mijn horloge staan! Dat is uitslapen voor mij.
Ik maak koffie, tik mijn eerste verslag van deze reis, verzamel de foto’s en maak de route overzichten van gisteren. Dan lees ik het nieuws, beantwoord wat mails en appjes. Ha, ja, zo ben ik even bezig.
Rond 11:30 stap ik op de fiets. Het is heerlijk weer dus ook vandaag hoef ik niet veel kleren aan zodat de zon goed op mijn lichaam kan komen.
Ik fiets door Duitsland naar “De Poppe” waar ik Nederland weer binnen fiets. Het is onvoorstelbaar dat dit voor de komst van de A1 een van de drukste grensovergangen van oost Nederland was. Nu zijn alle kantoren en kantoortjes tot luxe woonhuizen omgebouwd.
Vanaf hier fiets ik door het Lutterzand naar Beuningen. Een prachtige route door de natuur waar ik bijna niemand tegenkom op deze rustige dag. Ik zit een poosje aan het Dinkel omleidingskanaal en vraag mij af waar deze afsplitst van de Dinkel. Toch eens opzoeken. In Berghum bij Beuningen bekijk ik een klopjeshuis.
Ik begin trek te krijgen en koop bij de bakker in Denekamp een versgebakken saucijzenbroodje. Mmm, van de bakker zijn ze toch wel een stuk lekkerder. Bij de Aldi koop ik een salade en een milkshake. Op een bankje voor huize Singraven eet en drink ik die lekker op. De terrassen bij de watermolen hier zitten bomvol. Dat nodigt mij niet echt uit. Voor je een plekje hebt, besteld hebt en daarna kan betalen ben je zo een uurtje verder. Niets voor mij.
Ik fiets door de bossen richting Oldenzaal. En wat zie ik? Een wachthuisje van de trambaan die hier heeft gelopen. Met een stukje trambaan en een picknicktafel op het onderstel van een tram. Hartstikke leuk!
Mijn route wordt nu heuvelachtiger. Ik fiets richting De Lutte. En tot mijn verbazing kom ik bij het punt waar de Dinkel splitst met het Dinkel Omleidingskanaal! Wens iets en het komt tot leven.
Via een oud kerkepad en de Losserdijk kom ik weer terug bij de camper en zit nog een uurtje te lezen in de zon. Dan begint het iets te regenen en ga ik naar binnen. Ondertussen laad ik mijn fietsaccu op voor een nieuwe tocht voor morgen.

1. Willem Dierink:
    14 juni 2021
    Hallo Harrie,
    Opnieuw mooie reisverslagen, dit is echt wel genieten en blijf de momenten delen met ons !
  2. Mary en Harry:
    14 juni 2021
    Dankjewel. Ik deel het graag.
    Groetjes,
    Harry
  3. Charles:
    15 juni 2021
    Leuk Harry je verhalen te lezen. Leuke camping in de Lutte is de Sproakstee.
  4. Mary en Harry:
    17 juni 2021