Woensdag 14 september 2022 – Fons-sur-Lussan.

14 september 2022 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Vannacht begint het te regenen. Gelukkig hoort Mary het eerder dan mij en doet de dakluiken dicht. Wat later wordt de regen heftiger een begint het ook aardig te onweren. Het komt niet echt boven ons maar trekt voor het grootste deel om ons heen.
Ik word vanmorgen tegen uur wakker en ik zie dat Mary niet meer naast mee ligt. Ik heb zo vast geslapen dat ik het niet heb gemerkt dat ze uit bed gegaan is. Ik ga ook uit bed en zie dat Mary al koffie voor ons heeft gezet. Met een kop koffie beginnen we samen aan deze nieuwe dag.
Ik ga het reisverslag van de vorige dag maken en Mary wil een paar smoothies inschenken uit de fles uit de koelkast. Die heeft ze gistermiddag gemaakt. Dat gaat anders dan verwacht. Na het openen van de dop begint de smoothie uit de fles te stromen als lava uit een vulkaan. Het ziet er heel komisch uit; een verbaasde Mary met een fles die maar door blijft spuiten. De Vesuvius zou er jaloers op zijn! Gelukkig heeft ze de fles boven het spoelbakje van de keuken geopend zodat de schade meevalt. Nadat alles opgeruimd is maakt ze een verse smoothie de we direct opdrinken en niet bewaren.
Het Engelse echtpaar naast ons vertrekt en wij zetten onze camper omgekeerd op hun plek neer zodat de koelkast en de schuifdeur aan die kant zijn waar ’s-middags schaduw is. Dat zorgt voor een betere koeling.
We lopen even naar de kruidenier in het dorp om brood te kopen en leren wat ‘Mecredi Fermé’ betekent. Gelukkig hebben we nog afbakbroodjes die we in de Omnia oven af kunnen bakken.
Vandaag maken we er een rustige dag van. Het ziet eruit dat het gaat regenen en misschien onweren en dan wil je niet buiten zijn. Wee rommelen wat, lezen wat en luisteren naar muziek. Het begint inderdaad te regenen en ik de voorruit schoon met een vliegenspons. Een volgende bui spoelt het verder schoon.
We willen vandaag barbecueën maar door de regen bakken we het vlees maar in een koekenpan. We genieten er niet minder om.
In de loop van de avond komen er nog enkele Franse campers bij op de camperplek. De chauffeurs ervan houden er zo te zien niet van om netjes in een vakje te parkeren. Op het gras, langs de skatebaan of dwars achter andere campers. Ze zijn er creatief in het kiezen van de juiste plek.
Na de afwas zitten we nog een poosje te praten en gaan op tijd naar bed. Het was een fijne ontspannen vakantiedag.