Donderdag 28 april 2022 – Van Detmold naar Torfhaus.

28 april 2022 - Torfhaus, Duitsland

Mary is vanmorgen al rond acht uur wakker en gaat uit bed om koffie te zetten. Zodra de koffie klaar is ga ik ook uit bed en gaan we ontbijten. Vandaag geen yoghurt omdat die op is maar eten we broodjes. Daarna ga ik het reisverslag van dinsdag maken. Ik wil de achterstand niet te ver op laten lopen.
Vandaag willen we weer verder trekken. We pakken alles in en zetten alles vast. En we legen de vuilwatertank bij het sanistation op deze camperplek. Dan laten we ons navigatiesysteem ons naar de plaatselijke Lidl brengen om boodschappen te doen. Vervolgens laten we ons naar Torfhaus sturen. Dat is ruim 2 uur rijden. Het navigatiesysteem stuurt ons langs Bad Meinberg, Blomberg, Hameln, Emmerthal naar Seesen. Een route die ik nog niet eerder gereden heb door een prachtig landschap. Heuvelachtig, veel groen afgewisseld met felgele koolvelden. We komen door prachtige dorpen en stadjes. Vanaf Seesen rijden we de Harz binnen. We komen door Clausthal-Zellerfeld. Hierna moeten we van de geplande route afwijken omdat een politieauto ons een zijweg in stuurt. Dan bereiken we via Altenau ons einddoel voor vandaag. De camperplek van Torfhaus. Omdat de schorskever ervoor heeft gezorgd dat veel bomen gekapt zijn hebben we vrij uitzicht op de Brocken.
Eerst gaan we daar lunchen. Daarna lopen we even naar het informatiecentrum bij de parkeerplaats/camperplek. Er tegenover is een buitensportwinkel van Globetrotter en die moet ik natuurlijk bezoeken. Gelukkig vindt Mary dat ook heel leuk.
We lopen terug naar de camper en ik schrijf het reisverslag van woensdag.
Dan maken we chili-con-carne als avondeten. Nadat de zon ondergegaan is wordt het snel kouder buiten. In de loop van de avond is het nog maar 4 graden. We zitten op ruim 900 meter hoogte hier. Gelukkig is het binnen lekker warm. We luisteren naar muziek, praten en drinken. En we trakteren onszelf op een blikje knakworstjes. Alweer hebben we een heerlijke dag gehad.