Maandag 25 april 2022 – Oerlinghausen.

25 april 2022 - Oerlinghausen, Duitsland

Vanaf de vorige avond tikt de regen al op het dak van onze camper. En dat is de hele nacht zo doorgegaan. Ook wanneer we deze morgen wakker worden regent het nog steeds. Het is al bijna tien uur als we uit bed komen.  Een ontspannen begin van onze vakantie!
We zetten koffie en genieten van ons ontbijt. Een groot deel van de dag brengen we lezend en pratend door.
In de loop van de middag wordt de regen minder en maken we een wandeling. Een deel van de route is steil omhoog. We komen bij een klein beekje die door een voetenbad stroomt. We klimmen omhoog naar de bron het beekje en maken wat foto’s. Dan vervolgen we onze weg en klimmen omhoog naar de Hünenkapelle. Een plek waar al duizenden jaren mensen leefden. Nu is er alleen de ruïne van een middeleeuwse kapel over.
Via een smal pad lopen we weer het dal in en steken het beekje over waarvan we de bron bezocht hebben. Even later zijn we weer terug bij de camper en we trakteren onszelf op een warme appelpunch.
De rest van de dag genieten we van onze boeken en luisteren naar Spotify. Om ons heen wordt het langzaam duister in het bos.