Zaterdag 30 april 2022 – Van torfhaus naar Thale.

30 april 2022 - Thale, Duitsland

We komen vanmorgen rond negen uur uit bed. Het begint al zonnig te worden. We zitten op 800 meter hoogte en buiten is het nog maar 8 graden. Binnen brandt de kachel en is het lekker warm. We zetten koffie en ontbijten. Ik maak mijn reisverslag van de vorige dag en Mary naait het ophanglusje van mijn toilettas vast. Door de zon wordt het al snel warmer in de cabine en daardoor kan de kachel al uit.
We ruimen alles op en zetten alles vast zodat we weer verder kunnen rijden. Ons eerste doel is de Lidl in Thale. Daar leveren we de lege blikjes weer in en vullen we ons eten en drinken weer aan. Vervolgens rijden we naar de camperplek bij de Rosstrappe. Een parkeerplaats bij het eindpunt van een stoeltjeslift. Deze stoeltjeslift kan ook fietsen naar boven brengen. Iets waar veel mountainbikers gebruik van maken. Even verderop gaan ze in razende vaart weer naar beneden.
We nemen de tijd om te lunchen en wat klusjes te doen. Dan willen we ‘even’ naar het stadje in het dal lopen. We blijken echter de lange route gekozen te hebben. We komen bij de Rosstrappe en lezen het verhaal van de legende. We maken wat foto’s een volgen het rotspad het dal in. Twee uur later zijn we in het dal bij het begin van de stoeltjeslift. Omdat een half uur later, tegen 18:00 uur, de lift sluit besluiten we om de stoeltjeslift terug naar de camper te nemen.
Ons avondeten voor vandaag is erwtensoep met knakworst. Na het eten gaan we weer muziek luisteren, lezen en praten.
Wanneer het begint te schemeren lopen we nog even naar het uitzichtpunt verderop. Vanuit de stad horen we de muziek van de Walpurchisnacht. Het is koud en we lopen snel terug naar onze camper. Voor we gaan slapen nemen we nog een glaasje whisky. We gaan naar bed en vallen snel in slaap. Waarschijnlijk vliegen er heksen om de camper heen vannacht.