Dinsdag 13 juni 2023 – Chiang Rai.

13 juni 2023 - Mae Sai, Thailand

We hebben weer prima geslapen. De airco op 25 graden zodat het temperatuurverschil met buiten niet al te groot is. Ons hotel is een combinatie van bakkerij en hotel. In de kamerprijs zit ontbijt inbegrepen. Onbeperkt koffie en brood met jam. En ieders een bord met sla, tomaat, roerei en diverse gesneden vruchten. Een voedzaam en lekker ontbijt.
We lopen de stad in voor een langere wandeling. Eerst gaan we naar een tandkliniek waar Mary haar gebit wil laten controleren. Die blijkt volgeboekt te zijn. We komen in de Chinese wijk terecht en bezoeken een hele grote overdekte markt. Er is echt van alles te koop. Veel plastic spullen, matrassen, huishoudelijke artikelen, meubels en gereedschap. En heel veel etenswaren. De doerian en de vis ruiken we al van verre! We zien vlees, gevogelte, vis, schelpen, garnalen en krabben. Echt een reusachtige markt.
We lopen nog een eind door de stad en keren dan terug naar het centrum. Op een terras bestellen we vers gemaakte smoothie. Dan vragen we op het busstation hoe we morgen in Mae Sai kunnen komen en hoe we tickets krijgen. Dat blijkt niet moeilijk. Gewoon komen en in de bus gaan zitten. In de bus worden ook de tickets verkocht.
Nog even naar Bootz om reserve muggenolie te kopen en dan terug naar onze kamer om af te koelen.
In de loop van de middag lopen we de stad weer in. Bij de volgende tandkliniek spreken ze geen woord Engels. Dat is niet handig voor een afspraak. We lopen naar een restaurant om op het terras wat te drinken. Ik loop even naar de laundry service om ons wasgoed op te halen. Netjes gewassen en opgevouwen in een plastic tas. Het kan zo de rugzak weer in.
We nemen nog een drankje en lopen dan even naar onze kamer om het wasgoed terug te brengen. Dan naar de avondmarkt om wat te eten. We genieten ervan. Op het naastgelegen podium is livemuziek en treden danseressen op. Er zijn veel mensen. Een gezellige plek.
We lopen terug naar onze kamer. Bij de 7/11 kopen we nog een paar drankes.
We zitten nog even te praten en gaan dan slapen. De airco weer op 25 graden.