Dinsdag 20 juni 2023 – Koh Kut.

20 juni 2023 - Ko Kut, Thailand

We staan op en lopen naar het restaurant van onze slaapplek: ‘Walk-Inn Home stay’. Er staat een uitgebreid ontbijt buffet op ons te wachten. Toast, kaas, jam, fruit en gebakken eieren. En is ook een noedelsgerecht met garnalen en diverse groentes. Voor elk wat wils.
We zitten een poosje voor onze bungalow. Er valt iets regen. Daar wordt het lekker fris van. Omdat maandag een reisdag was loop ik twee dagen achter met mijn reisverslagen. Dus neem ik even de tijd om een nieuw verslag te maken.
Hierna lopen we naar het strand toe. Dat is maar 300 meter lopen. We komen terecht aan een prachtige baai. Witte stranden, een blauwe zee omgeven door palmbomen en oerwoud. A place like paradice! Het aantal bezoekers is zeker minder dan twintig. Hoofdzakelijk bewoners van ons resort. Er is alleen een klein restaurantje.
We zoeken een plekje aan de rand uit. In de schaduw zonder andere mensen om ons heen. Hier genieten we de hele dag van zon en zee en de natuur. Het zeewater is heerlijk warm. En alweer ontdekt Mary een plek die ze niet wil verlaten.
’s-Middags haalt Mary een paar flesjes bier voor ons. Het wordt langzaam vloed en we moeten iets opschuiven. Het is heerlijk hier!
Aan het eind van de middag lopen we terug naar onze bungalow. Even het zand van ons afspoelen en wat koels drinken. We smeren ons uitgebreid in met muggenspul wand zodra het schemer wordt zitten die beestjes al te wachten.
En dan is het tijd voor ons avondeten. En hierna terug naar ons terras voor de bungalow. Ik schrijf nog een reisverslag, we drinken nog iets en gaan dan naar bed. Twee ventilatoren proberen ons koel te houden.