Dinsdag 6 juni 2023 – Chiang Mai: Slow day.

6 juni 2023 - Pai, Thailand

Net voor de wekker af zal lopen kijk ik op de klok. Het is een paar minuten voor acht. Mary ligt nog heerlijk te slapen. Voorzichtig pak ik mijn laptop en maak het reisverslag van zondag. Door onze reis op maandag loop ik wat achter met de reisverhalen. Wanneer Mary later wakker wordt is het reisverslag al klaar. Ze begint de dag met koffie voor ons te zetten. We douchen, kleden ons aan en gaan de stad in. We lopen naar een wijk niet ver van het station maar waar we nog niet zijn geweest. We ontdekken een kleine overdekte markt waar we wat gaan eten. Geen Europees ontbijt vandaag maar echt Aziatisch. We beginnen de dag met loempia. Ik neem er een worst bij. Een kruising tussen braadworst en knakworst. Het smaakt ons uitstekend! Iets verderop gaan we een restaurantje binnen. Mary kiest voor een schaal fruit, ik voor een mixed berry smoothie. Op deze manier hebben we een goedkoop en voedzaam ontbijt gescoord.
Nog iets verderop gaan we een massagesalon binnen. Ik laat me een uur lang in de olie zetten, Mary kiest voor een Thaise massage.
Een uurtje later lopen we vers gekneed door de stad. We genieten van de sfeer. We lopen een rondje door de stad en lopen dan terug naar onze kamer. Eerst kopen we bij 7/11 nog even wat te drinken.
In de kamer schrijf ik het reisverslag van maandag. Dan ga ik aan de slag met de ‘Lonely Planet Gids’ om onze volgende bestemming te zoeken. Ik wil graag naar een plek toe waar ik nog niet eerder was. Ik zie een dorp wat ‘Pai’ heet en samen met Mary beslissen we dat we hiernaar toe zullen gaan. Tien minuten later hebben we al een hotel geboekt.
Van al deze inspanningen hebben we wel honger gekregen. We besluiten terug te gaan naar het marktje waar we vanmorgen ontbeten hebben. Wanneer we voor een kraampje met Thaise teksten staan krijgen we gelukkig een menu in het Engels. We kiezen voor rijst met zeefruit. Er is hier geen bestek dus moeten we met stokjes eten. Dat gaat iets langzamer maar het lukt prima.
We wandelen door smalle straatjes. Ik herken een hotel waar ik ooit geslapen heb. We wandelen naar de poort aan de andere kant van de stad. Dan via smalle straatjes richting ons hotel. Er zijn echt honderden hotelletjes een restaurants in Chiang Mai. We zien zelfs een Dutch Snackbar waar de frikandellen, kroketten, bitterballen en patat friet verkopen.
Terug in het hotel drinken we een biertje, lezen wat en gaan op tijd naar bed. Het was een fijne dag!