Donderdag 8 juni 2023 – Pai.

8 juni 2023 - Pai, Thailand

Acht uur de wekker en dan even later uit bed. Het regent een beetje. Het is er niet minder warm door. De weersverwachting voor Pai voor vandaag is 30 graden. We drinken koffie en genieten van de geluiden om ons heen.
Tijdens ons tweede kopje koffie stopt de regen. En breekt de zon door en wordt het warm. Ik schrijf het reisverslag terwijl het snel warmer wordt. Ik maak wat foto’s van de plek waar we nu overnachten.
We overleggen wat we de komende dagen willen doen. Morgen zouden we volgens de boeking weer moeten vertrekken. We besluiten 3 dagen langer te blijven. Het voelt fijn hier. Ik voel me in Bali en Mary in Oeganda.
We lopen naar het dorp om wat te eten. Ik zie een leuke plek waar ze Bone soup en Spicy Noodles verkopen. De jongen daar zegt dat dat laatste erg spicy is. Voor Mary geen probleem. Ik kies voor de bone soup. Ik denk dat het bonensoep is maar het is botten soep. Even verkeerd vertaald. Het smaakt voor mij ook heel pittig. Gelukkig zit er witte rijst bij wat een beetje blust. Ook leer ik de soep via de binnenkant van mijn mond te eten en niet via de tong. Dat werkt echt!
Bij de 7/11 halen we wat te drinken en lopen dan terug naar ons hotel. De middag brengen we in de lounge van het hotel door.
Aan het eind van de middag lopen we nogmaals naar het dorp. We willen naar de avondmarkt maar dat blijkt een groente en vismarkt te zijn. Dus zoeken we maar een andere plek op om te eten. Dat wordt een Moslimrestaurant. We eten halal vandaag.
We lopen via de uitgaansstraat van Pai terug naar onze kamer. Een muggenkaarsje aan en een biertje uit de koelkast. Mary gaat op jacht naar witte vliegende mieren. Een delicatesse in Oeganda. Een hele dikke kikker en vele gekko’s beconcurreren haar. Ik hou het bij een Bifi worstje ;-)
Zo sluiten we weer een heerlijke dag af en gaan slapen terwijl de dieren in de jungle voor ons zingen.