Vrijdag 16 juni 2023 – Van Mae Sai naar Chiang Rai.

16 juni 2023 - Chiang Rai, Thailand

We gaan op de gebruikelijke tijd uit bed. Mary haalt koffie voor ons in het keukentje buiten. We pakken onze rugzakken in en gaan nog even douchen. We checken uit en vragen de dame van de receptie of ze een taxi voor ons wil bellen. Zelfs voor dat soort vragen heeft ze Google translate nodig! In dit deel van Thailand spreekt men nauwelijks Engels.
De taxi brengt ons naar het busstation. De bestuurder zegt dat we beter een minibus kunnen nemen. Dat kost 30 cent meer maar is sneller. We kunnen geen minibus vinden en gaan naar de bus van het openbaar vervoer. De chauffeur zegt dat hij over 10 minuten vertrekt maar het wordt (natuurlijk) ruim 20 minuten. Dit keer is er geen conductrice maar int de chauffeur het geld. Af en toe stopt hij om de mensen die onderweg instappen te laten betalen. Twee uur later zijn we in Chiang Rai. Het is inmiddels 12:00 uur. We gaan naar hetzelfde hotel waar we een paar dagen geleden waren. We checken in en gaan douchen. Dan lopen we de stad in om wat te eten en een paar blikjes bier te kopen. Daarna terug naar het hotel om even in de koelte te zitten, wat te drinken en het reisverslag te schrijven. Ook maken we wat boekingen voor de komende weken.
Aan het eind van de middag lopen we naar de foodmarkt in het centrum. We bestellen wat lekkere maaltijden, snacks en drankjes. We gaan aan een tafeltje zitten tussen de tientallen anderen. Gezinnen, stellen, zowel lokale bevolking als toeristen. Op het podium is livemuziek en treden danseressen op. Het is een gezellige en supervoordelige plek om te eten.
Vol en voldaan lopen we terug naar het hotel. De receptie is al naar bed. We hebben een sleutel meegekregen om binnen te komen. We zitten nog even samen en gaan dan slapen. Weer een fijne dag beleefd!