Zaterdag 17 juni 2023 – Van Chiang Rai naar Bangkok.

17 juni 2023 - Bangkok, Thailand

We staan op de gebruikelijk tijd op. Even langzaam wakker worden en dan naar beneden om te ontbijten. En dan is het weer tijd om de rugzak in te pakken. We lopen naar beneden om een taxi te bestellen. Het wordt gedaan door de jongen van de receptie. De zoon des huizes? Hij brengt ons naar het vliegveld van Chiang Rai. We moeten nog een uur wachten voor we in kunnen checken. Ik gebruik die tijd om een reisverhaal te schrijven. Daarna staan we vooraan om in te checken. We moeten de ruimbagage laten scannen. In mijn grote rugzak ontdekken ze een powerbank en die moet in de cabinebagage. Na een nieuwe scan zijn ze tevreden en mag de beschermhoes weer om de rugzak.
We lopen naar de controle van de cabinebagage. Nu is Marry aan de beurt. Ze is vergeten om de scheermesjes die ze voor haar nagels gebruikt uit haar rugzak te halen. En die worden hier in beslag genomen. We lopen door naar onze gate en wachten op het boarden. Dat gaat keurig op tijd en anderhalf uur later staan we op het vliegveld in Bangkok. We waren hier ook bij aankomst en dus wordt het een herhaling van zetten. Met de bus naar Khaosan Road, nog tien minuutjes lopen naar het hotel en het reizen zit er weer op voor vandaag.
We gaan even douchen en lopen dan de voor ons zo vertrouwde straat is. Op een terras bestellen we een fles bier met twee glazen. We smeren ons in met muggenolie. Ons bezoek wordt langer dan gepland want er breekt een tropische regenbui los. We gaan dieper onder het terras zitten. De stalletjes aan de overkant worden onder het plastic verstopt. En dan gaan alle kranen open. De mensen die niet snel genoeg onder een afdak zijn zijn binnen een minuut doorweekt. Wij bestellen nog maar een biertje. Tja, je moet toch wat ;-)
Een half uurtje later is het weer droog. We lopen door naar ons vaste restaurant met livemuziek om wat te eten. De eigenaresse herkent ons en komt even kletsen. Raar hè om ook op zo’n verre plek thuis te zijn?
Een poos later lopen we terug naar ons hotel. Nog even samen zitten en dan gaan slapen. Oh ja, en niet douchen. Laat de muggenolie vannacht maar zitten. Douchen kan morgen wel.