Zaterdag 3 juni 2023 – Chiang Mai.

3 juni 2023 - Chiang Mai, Thailand

Mijn telefoon loopt om 8:00 af. Nog even wakker worden en dan gaan we uit bed. Mary zet koffie voor ons. Daarvoor hebben we een kleine reisdompelaar meegenomen. Ik vind het fijn om mijn eerste kop koffie ’s-morgens in de kamer te kunnen gebruiken.
We gaan douchen en kleden ons aan. Dan lopen we de stad in. Het is een hete dag. De weersverwachting is 37 graden voor vandaag. Net als gisteren maar het voelt veel warmer.
We vinden een leuke plek om te ontbijten. Pannenkoeken met fruit. Dat smaakt en vult heel erg goed. We lopen door het centrum naar het ‘Lanna Folklife Museum’ en bekijken de geschiedenis van het volk dat hier oorspronkelijk in Chiang Mai leefde. We zijn de enige bezoekers. Dat is fijn.
Bij de Seven/Eleven willen we bier kopen maar dat mag vandaag niet omdat het een Boeddhistische feestdag is. We halen onze was op en lopen terug naar het hotel om even af te koelen. En om het reisverslag te maken.
Een poosje later lopen we naar de receptie beneden en bestellen een grote fles bier met 2 glazen. Dat is iets wat we hier al snel geleerd hebben. 1 fles blijft beter koel dan 2. We werken een stapel folders door met uitstapjes in de omgeving. Bij de receptie boeken we dan een dagtrip voor maandag.
We verlaten het hotel en gaan een massagesalon schuin tegenover het hotel binnen. Mary wil graag een Thaise massage, ik wil een olie massage. Mary moet even wachten, ik word door een Thaise dame stevig onderhanden genomen. Wanneer ik een uurtje later klaar ben mag Mary op de bank plaatsnemen. Ik loop terug naar onze kamer. Een poosje later komt Mary ook binnen. De massage is niet doorgegaan omdat iedereen naar het Boeddhafeest moest. Wat sneu voor haar.
We drinken een biertje (om het vochtverlies in ons lichaam tegen te gaan) en lopen dan naar de Kalara night bazaar om iets te eten. Veel eettentjes zijn gesloten maar er blijft genoeg keuze over. Alleen kunnen we er vandaag geen biertje bij drinken.
Na het eten struinen we nog wat over de markt en lopen dan terug naar het hotel. We kopen een paar flessen bier bij de receptie en gaan er mee naar het dakterras om ze op te drinken. Een fijn moment om deze dag af te sluiten.